AUTOR: | Manovich, Lev. |
POZ/ODP: | Lev Manovich ; [tł. Piotr Cypryański]. | |
ADRES WYDAWNICZY: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Łośgraf", 2011. |
SERIA: | Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo |
HASŁA: | - Globalizacja - kultura
- Społeczeństwo informacyjne - kultura
- Środki masowego przekazu - język
|
OPIS FIZYCZNY: | 483 s. : il. ; 21 cm. |
SYGNATURA: | 65 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 103000598475 | 59847 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>"Język nowych mediów " to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach. Autor jest profesorem na WydzialeSztuk Wizualnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, gdzie wykłada sztukę i teorię mediów. Książka opisuje "pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form ". |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wprowadzenie do wydania polskiego
- Między stuleciami
- Przedmowa
- Prolog: zbiór danych Wiertowa
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Kronika prywatna
- Teoria teraźniejszości
- Mapowanie nowych mediów: metoda
- Mapowanie nowych mediów: organizacja
- Terminy: język, obiekt, reprezentacja
- Czym są nowe media?
- W jaki sposób media stały się nowe
- Podstawowe pojęcia nowych mediów
- Reprezentacja numeryczna
- Modularność
- Automatyzacja
- Wariacyjność
- Transkodowanie
- Czym nie są nowe media
- Kino jako nowe media
- Mit cyfryzacji
- Mit interaktywności
- Interfejs
- Język interfejsów kulturowych
- Interfejsy kulturowe
- Druk
- Kino
- HCI: reprezentacja versus sterowanie
- Ekran i użytkownik
- Geneza ekranu
- Ekran i ciało
- Reprezentacja versus symulacja
- Operacje
- Menu, filtry, wtyczki
- Logika selekcji
- Postmodernizm i Photoshop
- Od obiektu do sygnału
- Kompozytowanie
- Od strumieni obrazów do modularnych mediów
- Opór wobec montażu
- Archeologia kompozytowania: kino
- Archeologia kompozytowania: wideo
- Cyfrowe kompozytowanie
- Kompozytowanie i nowe typy montażu
- Teleakcja
- Reprezentacja versuskomunikacja
- Teleobecność: iluzja versusdziałanie
- Obrazy-narzędzia
- Telekomunikacja
- Dystans i aura
- Iluzje
- Syntetyczny realizm
- Technologia i styl w kinie
- Technologia i styl w animacji komputerowej
- Ikony mimesis
- Syntetyczny obraz
- Georges Mélie`s, ojciec grafiki komputerowej
- Park Jurajski i realizm socjalistyczny
- Iluzja, narracja, interaktywność
- Formy
- Baza danych
- Logika bazy danych
- Dane i algorytm
- Baza danych i narracja
- Paradygmat i syntagma
- Kompleks bazy danych
- Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow
- Nawigowalna przestrzeń
- Doomi Myst
- Przestrzeń komputerowa
- Poetyka nawigacji
- Nawigator i eksplorator
- Kino-oko i symulatory
- EVEi Place
- Czym jest kino?
- Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów
- Kino, sztuka indeksowa
- Krótka archeologia ruchomych obrazów
- Od animacji do kina
- Nowe spojrzenie na kino
- Kino-oko a kino-pędzel
- Nowy język kina
- Kinowe i graficzne: kinegratografia
- Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny
- Montaż przestrzenny i makrokino
- Kino jako przestrzeń informacji
- Kino jako kod
- Indeks
|
UWAGI: | Tyt. oryg.: The language of new media. Bibliogr. Indeks.
|
ZESTAWIENIA: | Powiązane zestawienia tematyczne: - Globalizacja
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | |